Årets NPS resultat 2025
Så tycker våra kunder – insikter från vår senaste kundundersökning
Vi är stolta över att dela resultaten från vår senaste kundundersökning.
Sweden HR Group har i år uppnått ett Net Promoter Score (NPS) på 84 – en tydlig indikation på det starka förtroende och den höga kundnöjdhet våra kunder har för oss som samarbetspartner
Ett ökat förtroende
Undersökningen genomfördes under våren 2025 med syftet att fördjupa vår förståelse för hur våra kunder upplever oss. Förra årets NPS låg på 77 – årets resultat innebär alltså en betydande ökning och ett kvitto på att vårt arbete gör skillnad. Med en svarsfrekvens på 43% ger resultatet en god representativ bild av våra kunders upplevelse.
Det här uppskattar våra kunder
- Professionellt bemötande
92 %* upplever i hög grad att vi bygger professionella och förtroendefulla relationer. - Värderade som kund
96 %* känner sig sedda och värderade som kund. - Tydlig kommunikation och gott samarbete
92 %* upplever att vi är tydliga i vår kommunikation och lätta att samarbeta med.
*Baserat på dem som svarat ”Instämmer helt” eller ”Instämmer i hög grad”
Tjänster i världsklass
Förutom vårt starka NPS-resultat får vi även höga betyg på våra tjänsters kvalitet:
- 96 % instämmer helt eller i hög grad i att ”Sweden HR Group levererar tjänster av hög kvalitet”.
- Vidare svarar 84 % att de helt instämmer i påståendet ”Jag är på det hela taget nöjd med Sweden HR Group”. Det gör oss både ödmjuka och motiverade.
Tack för ert förtroende
Vi vill rikta ett varmt tack till alla kunder som tog sig tid att svara på undersökningen. Er feedback är ovärderlig för vårt utvecklingsarbete och hjälper oss att vässa vårt erbjudande ytterligare. Tillsammans fortsätter vi bygga långsiktiga, värdeskapande partnerskap – med kvalitet, närvaro och affärsnytta i fokus.
Vill du veta mer om Sweden HR Group?
Vill du veta mer om Sweden HR Group och hur vi kan hjälpa er organisation?
Boka ett möte med oss eller maila oss direkt så hör vi av oss inom kort.

Marvin Pastor, VD Sweden HR Group